Home / בריאות / מהי עצירות חסימתית

מהי עצירות חסימתית

עצירות היא אחת מהבעיות הנפוצות ביותר בעולם המערבי. בין אם זה על רקע הסטרס הרב של החיים המודרניים, התזונה הלוקה בחסר, ויש אומרים אפילו על רקע בעיות רגשיות שונות, הרי שעצירות היא דבר לא נעים, ולעיתים מסוכן. אם אתם סובלים מעצירות קשה, כדאי שתשאלו את עצמכם מהי עצירות חסימתית.

עצירות חסימתית היא סיבה פחות נפוצה, אך יותר חמורה מהסיבות והגורמים האחרים של העצירות. העצירות החסימתית אומרת כי למרות תפקוד מכאני תקין של המעיים (כלומר תנועת פריסטלטיקה תקינה), הרי שמשהו מונע מהצואה לצאת מהגוף, ושלא כמו מצבי עצירות נפוצים, מצב זה לא נפתר מעצמו. מצב זה דורש בירור מקיף ועמוק, ויפה שעה אחת קודם.

מה הסיבות השונות לעצירות?

מעבר לשאלה מהיא עצירות חסימתית, כדאי אולי להבין בכלל מהי עצירות, או יותר נכון מה הגורמים השונים שעלולים לגרום לה:

  • תזונה לקויה – לעיתים קרובות למדי התפריט המודרני, עשיר ככל שהוא יכול להיות מבחינת הנגישות למוצרי מזון שונים, פשוט לא מתאים לנו, וחסר, למשל, בסיבים תזונתיים שמעודדים תנועה של המעיים.
  • חוסר בפעילות גופנית – פעילות גופנית מעודדת תנועה בכל הגוף, ומובילה לפעילות בריאה יותר גם של הלב, גם של הריאות, וכך גם במעיים, מה שתומך ביציאות סדירות ובהפסקת העצירות.
  • טיפול תרופתי – ישנן תרופות שונות שנועדו לתמוך בנו במצבים רפואיים, אך כמה שהן עוזרות, לעיתים הן גם יוצרות בעיות אחרות, כגון עצירות.

מה עושים במקרה של עצירות קשה?

עצירות קשה היא הגדרה די רחבה. לרוב הכוונה היא למשך הזמן בו אתם סובלים מעצירות, וכאשר אתם סובלים מעצירות של שבוע ימים, הרי שחשוב לגשת מיד לבירור רפואי. עצירות שכזו יכולה לכלול כאבים, חוסר יכולת לשחרר גזים, וכמובן עקה נפשית על רקע הידיעה שלא התפניתם כבר שבוע.

הטיפול בעצירות חסימתית יהיה תלוי בסיבה לעצירות, כאשר הגורמים לה יכולים להיות גוף זר, אבני מרה, דלקת בתוספתן,  מחלות מעיים שונות, ועוד. לעיתים מדובר אפילו בגידול סרטני, או בתגובה לניתוח, מה שרק הולך ומדגיש את הצורך בהתערבות רפואית מיידית.

About admin

Check Also

על פתרונות השוק המודרני ועולם האריזה

אין כמעט מוצרים שמגיעים ללא אריזה. הכל ארוז, מופרד, מוגן ועטוף, בין אם בניילון ובין …