Home / בריאות / כל מה שרציתם לדעת על ניתוח מעקפים

כל מה שרציתם לדעת על ניתוח מעקפים

אין בליבנו ספק כי כבר נתקלתם בצמד המילים "ניתוח מעקפים" מספר פעמים. בין אם בכותרות העיתונים, בין אם בשיחות סלון, ואפילו בפרסומים באינטרנט. הסיבה היא שמבין כלל ניתוחי הלב (ויש לא מעט!), הרי שניתוח המעקפים הוא ללא ספק הנפוץ ביותר. לכן החלטנו לכתוב עבורכם את כל מה שרציתם לדעת על ניתוח מעקפים.

נתחיל בתיאור בהיר וחד של מה הוא ניתוח המעקפים: ניתוח מעקפים (בלב) הינו הליך כירורגי פולשני בו נוצרת גישה חילופית, מעקף, שמאפשר אספקת דם ללב. הסיבות לניתוח מעקפים הוא כי הנתיב הטבעי של אספקת הדם ללב נפגעת, מה שאומר שהלב סובל ממחסור בדם, ועימו במחסור בהזנה של חמצן (ועוד). התוצאות של מצב זה מגוונות, ובראשן התופעה המכונה "התקף לב".

עובדות ראשונות במעלה על ניתוח מעקפים

  • ניתוח מעקפים מבצעים כאשר ישנה היצרות חריפה (או חסימה) של העורק השמאלי הראשי של הלב, עורך האחראי להזין את הלב בדם, וחסמה שלו משמעה שהלב לא מקבל דם.
  • מצבים נוספים בהם ישנה המלצה על ביצוע ניתוח מעקפים הינם מצבים של טרשת חריפה, כלומר מצב בו משקעים שונים חוסמים את העורק, וזאת בשלושת העורקים הכליליים (כלומר העורקים המזינים את הלב בדם). עוד מצב לבחירה בניתוח זה הוא מצב של אי-ספיקה חמורה בחדר השמאלי של הלב.
  • ניתוח מעקפים הוכח מחקרית כפיתרון האפקטיבי ביותר, אשר מחזיק מעמד לאורך מספר השנים הארוך ביותר, למצבים הנ"ל, ולפיכך מפחית תמותה עקב התקפי לב.

איך זה עובד?

אי אפשר לענות על הכותרת של כל מה שרציתם לדעת על ניתוח מעקפים בלי לדון בתהליך עצמו, שהוא אכן הליך מרתק. המעקפים בניתוח המעקפים הינם כלי דם שנועדו לעקוף את הצומת הפקוק, כמו מחלף חדש שמאפשר לתנועה לזרום.

בניתוח לוקחים כלי דם בריא המשמש איבר אחר, ומעבירים אותו מקום, כדי שיתחיל לעבוד במקום עבודתו החדש ויספק דם ללב. ישנם מקרים בהם יש צורך בווריד שמגיע מתרומה, ואף מצינורות מלאכותיים. הניתוחים הללו משפרים משמעותית את איכות חייו של המטופל, גם לעשר וחמש עשרה שנים קדימה.

About admin

Check Also

על פתרונות השוק המודרני ועולם האריזה

אין כמעט מוצרים שמגיעים ללא אריזה. הכל ארוז, מופרד, מוגן ועטוף, בין אם בניילון ובין …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *